Caterina Annovazzi Artiste auteure
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TRADITIONAL PAINTINGS
A few pictures of my previous works among those done between 2000 and 2013
TRADITIONAL TECHNIQUE
The means
On a heavyweight watercolor support « Arches », work is done in mixed media-based on lacquers inks... Added to : pigments, tempera, gilding, binders, admixtures, marble powder, pastels, pencils and black colors.
Steps
Setting conditions
Wandering in nature, fire contemplation, conceptualization in water when bathing, sophrologic programmation, meditation, immersion in the work through the elements. In the isolation of the studio, incense, perfumes, cyclical, tribal and spiritual music creates the atmosphere.
Informal work
Water or chemical effects, gestural impulse of the dripping or precision of the brush, receptivity to the hazards and ultra-fast movements in the control, are the conditions of this stage.
Intentional work
The second phase marks a transition to figuration. The indistinct magma dictated by the unconscious is the basis for a deliberate realization. Its nature appears over a long meditation.
Final
Figuration, landscape, abstract character or pure abstraction (it depends of the painting) is the result of combining the two approaches. After drying, the works are sticked on panel and varnished.
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TECHNIQUE TRADITIONNELLE
Les moyens
Sur un support Arches de fort grammage, le travail est réalisé en technique mixte à base d'encres-laques. S'y ajoutent pigments, temperas, dorures, liants, adjuvants, poudre de marbre, pastels, crayons noirs et de couleurs.
Les étapes
Mise en condition
Déambulation en nature, contemplation du feu, conceptualisation dans l'eau lors de baignades, programmations sophrologiques, méditation : il y a immersion dans le travail à travers les éléments. Dans l'isolement de l'atelier, encens, parfums, musique cyclique ou spirituelle créent l'ambiance.
Travail informel
Jeu de l'eau ou effets chimiques, élan gestuel du dripping ou rendu précis du pinceau, réceptivité aux hasards et ultra-rapidité dans la maîtrise des mouvements sont les conditions de cette étape.
Travail intentionnel
La seconde phase marque un passage à la figuration. Le magma indistinct dicté par l'inconscient sert de base à une réalisation délibérée. Sa nature apparaît au fil d'une longue méditation.
Final
Figuration libre, paysage, personnage abstrait ou abstraction pure selon le tableau, est le résultat de la combinaison des 2 approches. Après séchage, les tableaux sont marouflés sur panneau et vernis.